mandag den 17. januar 2011

Et musikalsk vidunder.

Dear bolg..........

Kender I det, når man tilfældigvis falder over en musiker/kunstner, som man bare går helt i hak med? - man kan bare ikke få nok af dem, og man kan ligge i tmevis og lytte til deres musik uden at føle, at man spilder tiden...

Jeg kender det, og navnet er Dolly Parton. Jeg er opvokset i et hus med Johnny Cash, John Denver, Anne Linnet, Enya og så Dolly Parton. Sædvanligvis har jeg i de sidste år hørt periodevis Paramore, Green Day, Nightwish, Within Temptation, Evanescence, Slipknot og Hammerfall, men det sidste stykke tid har intet af det længere givet nogen mening for mig; og så en dag, kunne jeg bare ikke få Dollys "Jolene" ud af hovedet. Den samme aften blev hendes cd smidt på anlægget i mit værelse, og det var som balsam for sjælen. En meget speciel og rar oplevelse; tænk, at hun har ligget lige foran næsen for mig så længe.....

Nu er det jo ikke, fordi jeg har til opgave at give mine medmennesker lektier for, men jeg vil alligevel opfordre jer til at tænke over, hvorfor I hører den musik, I hører - er det, fordi I faktisk godt kan lide den? - Ved I ikke, hvad I ellers skal høre? - Er I bare vant til det?
Der er en hel verden af musik og vidunderlige, instrumentale oplevelser derude, og de er der kun for dig og mig. Vi kan vælge og vrage; nyd dig magt, og stil dig ikke tilfreds, før du, ligesom jeg, har fundet noget, som virker fuldstændigt rigtigt for dig! :-)

Kærligts og meget træt - farvel og godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar